Skoleplattform Oslo

Skolenettsidene

På skolens nettside kan dere forvente å finne informasjon om skolen, kontaktinformasjon, oppdateringer på hyggelige ting som skjer på skolen, samt annen viktig informasjon. Der vil man også finne reglement for permisjoner og frisøknader. Skolens hjemmeside er også startsiden for pålogging til Infoportalen. Aktivtetsskolen har en egen fane på hjemmesiden med oppdatert informasjon til de som bruker dette tilbudet.

Hva finner du etter pålogging til Skoleplattform Oslo?

• Pålogging gjøres via nettsiden ved å klikke på "Logg inn" øverst til høyre på nettsiden.
  • Velg "foresatte".
  • Du logger deg deretter på ved hjelp av ID-porten, på samme måte som ved tilgang til en rekke andre offentlige tjenester i Norge.

Infosider

Skolen har opprettet en felles infoside for elever og foresatte, samt trinnvise infosider. Det betyr at du kan finne planer og informasjon som lærer til ditt barn legger ut der. Det er også opprettet en infoside for biblioteket og for Aktivitetskolen 1-2 og  Aktivitetskolen 3-4.

Fravær

Karlsrud bruker en app som heter Skolemelding for å melde fravær.

its - Mine Fag

Under fanen For elever og foresatte her på hjemmesiden, finnes informasjon om hva Its learning er, og hvordan vi bruker det på de ulike avdelingene på Karlsrud skole.

Les mer om hvordan vi bruker itslearning på Karlsrud her. (lenke)