Lambertseterskolenes kor

Dirigentene

Lisbeth Adamsson og Line Skarding er Lambertseterskolenes kors faste dirigenter. De har begge jobbet mye med kor, og synes det er noe av det kjekkeste de gjør.

Når øver vi?

Koret følger skoleåret. Vi synger fast hver tirsdag på Lambertseter skole fra kl. 16.45 og utover.

Tidspunkter for øving hver tirsdag:

16.45-17.30 - 1. klasse og 2. klasse Aspirant og Junior
17.40-18.30 - 3. klasse til 6. klasse Hovedkor
18.40-19.30 - Vokal
Øvelsene er på musikkrommet på Lambertseter skole, inngang E.

Hva synger vi?

Alt mulig.

Konserter, opptredener og turer

Koret er en aktiv deltager i nærmiljøet. Vi deltar på konserter før jul, første lørdag i advent synger vi på biblioteket, vi går Lucia på Lambertseter senter og går i tog for Lambertseter skole på 17 mai. Dessuten deltar vi på korkafé på Lambertseter gård og synger sammen med andre kor. På øvelsene synger vi masse og lærer rytmer og litt noter. Vi opptrer og har konserter både i og utenfor bydelen. I tillegg drar vi på seminarer, festivaler og andre turer.

Hva forventes av korforeldre?

Vi trenger foreldres hjelp i forbindelse med konserter, og seminarer, til å bake, kjøre eller jobbe i kulissene. Mye arbeid er det ikke. Vi oppfordrer foreldre til å samarbeide om henting og kjøring de gangene det er nødvendig. I korets facebookgruppe kan korforeldre følge med på korets timeplan og program og ha kontakt med hverandre. Hver vår er det årsmøte hvor vi velger styre.

Trenger koristene noe spesielt?

Nei, man får en collegegenser med korets logo og man får låne koruniform. På konserter blir vi enige om antrekket, koruniform eller for eksempel jeans og korets collegegenser. Vi selger også kule hettegensere med korets logo på. På 17. mai går vi i tog med koruniform og egen fane.

Når du melder deg inn trenger vi å vite:

- Navnet ditt og hvilken klasse du går i
- Adresse
- Navn, telefonnummer og mailadresse til foreldre/foresatte.
- Det koster 900,- for hele skoleåret å være medlem. Kontingent betales til korets konto: 0531 44 29585
Vi gleder oss til et semester med mange nye og gamle korister! Gutter og jenter er velkommen.

Åpen fb-gruppe: https://www.facebook.com/lambertseterskoleneskor/
Lukket fb-gruppe: https://www.facebook.com/groups/459508144258831/