Kripos nettmøte for barn

Trygve og Hanne fra Kripos svarer på spørsmål om hvordan det er å være politi, om situasjonen rundt koronaviruset, om tyver og hva politiet gjør nå for å passe på barn, voksne og de gamle.

Nettmøtet kan ses her:

Politiet skal bidra til at barn føler seg trygge, men hvordan kan barn som ikke er trygge få hjelp?

De vil også gi råd om barn og unges nettbruk, og hva som er lurt å tenke på når man er på nett. Det vet vi at det er mange som er opptatt av om dagen.

Vi oppfordrer foreldre og barn til å se sammen. Spørsmålene kan gjerne sendes fra foreldrenes profil. Still spørsmål i forkant eller underveis i kommentarfeltet. Du kan også sende e-post til kripos.info@politiet.no

Husk at du ikke må skrive ting som ikke noen andre burde vite om. Det heter «personsensitive opplysninger». Du kan spørre foreldre eller læreren din hvis du lurer på hva det er, eller om det du har skrevet kan sendes.

Om de som deltar:
- Hanne Andreassen har jobbet som politi i 11 år. Nå jobber hun med å forebygge kriminalitet på nett. En av oppgavene hun har, er å lære barn og unge hvordan de kan bruke internett på en trygg måte.
- Trygve Aandstad har vært politi i 20 år. Han jobber både med etterforskning og med å forebygge kriminalitet.