Karlsrud-dagen

en person som holder en bøtte

Dagen inkluderte informasjon og aktiviteter som ga en smakebit på hva man kan forvente når man begynner på ungdomsskolen. Det var informasjon om de ulike valgfagene elevene kan velge mellom, språktilbudene og de ulike femteukeprosjektene.

I tillegg til dette var det dedikert et rom til Polenturen som 10. trinn var på i høst. Her kunne besøkende få informasjon om turen, samtidig som elever delte minner og opplevelser fra reisen. For å skape en sosial og hyggelig atmosfære, var det satt opp en kafé i et av klasserommene. Her kunne gjestene nyte hjemmebakte boller, kaker, saft og kaffe, mens de slo av en prat med andre foreldre og lærere. Denne kafeen ble raskt et populært møtepunkt, hvor både voksne og barn kunne slappe av og hygge seg.

I tillegg til kafeen, var det arrangert ulike leker og konkurranser i gangene på skolen. Deltakerne konkurrerte om å få de beste tidene, noe som skapte stor entusiasme og engasjement blant både store og små. Stemningen var livlig og smittende, og smilene spredte seg raskt gjennom gangene. Ute i skolegården var det musikk, leker og god stemning. Alt i alt ble Karlsrud-dagen en stor suksess hvor både elever og foresatte koste seg.