God sommer til elever og foresatte på Karlsrud skole og AKS

God sommer!

På vegne av alle oss som arbeider på Karlsrud skole og Aks vil jeg takke for et godt samarbeid dette skoleåret. Vi setter stor pris på det tette samarbeidet vi har med FAU, i tillegg til samarbeidet vi har i tilknytning til skolearrangementer og enkeltelever. Vi er helt avhengige av å samarbeide tett med dere foresatte for å skape en god skole - sammen med dere skal vi sørge for at elevene trives og lærer mest mulig. Husk å ta kontakt med oss, hvis det er noe dere lurer på eller bekymrer dere for.

Lærerkabalen for neste skoleår er klar, og vi er glade for at alle stillinger er besatt. Det blir noen endringer i administrasjonen neste skoleår. AKS-leder Bo Abrahamsson går av med pensjon, og assisterende rektor Heidi Van der Eynden og undervisningsinspektør Marianne Wilhelmsen starter i nye jobber. Ny leder for AKS blir Roger Thomas Borge, ny leder på 1-4. trinn er Jørgen Rudolph og ny leder på 5.-7. trinn er Anja-Sofie Bårnes. Inger-Lise Fagernes, leder på ungdomstrinnet er ansatt som assisterende rektor.

Lesing i alle fag, er noe vi har jobbet spesielt med dette skoleåret, og som vi kommer til å jobbe videre med til høsten. Lesing er en nøkkel til læring og forståelse, og vi oppfordrer derfor alle elever til å lese i sommer. Dette kan være bøker, magasiner, eller andre tekster de finner interessante. Lesing bidrar til å styrke språkutviklingen, utvide ordforrådet, og forbedre konsentrasjon og kritisk tenkning. Et tips er å melde barna deres på lesekonkurransen www.sommerles.no.

Det er svært viktig for oss at elevene på Karlsrud skole skal oppleve et trygt skolemiljø. Vi jobber kontinuerlig med dette og i tillegg til å jobbe med sakene der elevene våre ikke har det bra, er det viktig at vi jobber forebyggende. Vi har hatt en miljøarbeider i 100% stilling, Jonas som har støttet lærerne i dette arbeidet. Nå har vi også ansatt en miljøarbeider til i 50% stilling som i hovedsak skal følge 5. og 6. trinn neste år. Hun heter Anette og vi er svært glade for å få henne med på laget vårt.

Vi opplever mange positive tilbakemeldinger fra dere foresatte. VI synes det er veldig hyggelig at dere foresatte gjennom brukerundersøkelsen dere svarte på sier at dere er godt fornøyde med AKS. Det er en positiv utvikling innen alle faktorer, og undersøkelsen viser at elevene trives, føler seg trygge og har det bra. Vi vi skal bli bedre på er å jobbe for et godt og variert aktivitetstilbud som støtter elevenes læring, og enda bedre sammenheng og samarbeid mellom skole og AKS.

Alle vi på Karlsrud arbeider hele tiden for å gi barna deres en best mulig skole og Aks- derfor er meningene til dere foresatte og til elevene svært viktige! Noe vi har vært spesielt stolte av i år er elevrådskonferansen vi hadde i juni. Der presenterte elevrådsrepresentanter fra 2.-10. trinn hva de har jobbet med dette skoleåret, og hva de de mener at vi som skole kan gjøre mer av for å sikre trivsel og motivasjon på skolen. Vi setter stor pris på elevenes engasjement og innspill, som gir oss verdifull innsikt i hvordan vi kan forbedre skolehverdagen for alle. En av tilbakemeldingene var fra ungdomsskolen. De opplever at lunsjtilbudet noen dager i uka som positivt. De samme tilbakemeldingene får vi fra lærerne. Vi fortsetter derfor med dette tilbudet neste skoleår.

Elevene på Karlsrud skole fortjener ros for både sin innsats og prestasjoner og sine gode holdninger. Vi er veldig stolte av alle elevene våre og vi gleder oss til å se dem igjen til høsten. 52 10. klasse-elever skal videre ut i livet etter skoleslutt, og så ønsker vi velkommen til 561. klassinger som begynner her hos oss i august.

Takk for det gode samarbeidet i skoleåret som har vært, og velkommen tilbake i august.

Riktig god sommer.

På vegne av Karlsrud skole og AKS
Ylva Kjendsli Mikkelsen, rektor

Datoer å merke seg

Mandag 19. august er første skoledag etter ferien.
Oppstart 2-7. trinn og 9. og 10. trinn: 08.30
1. Trinn: 09.00
8. trinn 09.30

Aktivitetsskolen har sommerprogram fra og med mandag 24. juni til og med fredag 28. juni, og fra tirsdag 1.august til skolestart. Tirsdag 13.8 og onsdag 14.8 har AKS planleggingsdager. AKS er da stengt.

I tillegg tilbyr vi sommeraktiviteter for elevene på 5.-10. trinn mandag-onsdag i uke 26 (påmelding er sendt ut)