Rutiner

Aktivitetsskolen grønn logo (stor)

Slik er våre rutiner:

IST Home for foresatte
Vi på AKS bruker dette systemet for å holde oversikt over når elevene skal være på AKS (inn/ut kryss). IST Home kan lastes ned fra Google Play eller Apple Store.
Slik logger du på: Du logger deg inn med MinID (samme som f.eks. nettbank).
Du har tilgang til IST Everyday via Skoleplattform Oslo. Logg deg inn i skoleplattformen øverst på skolens nettside ved hjelp av ID-porten Velg deretter IST Everyday i verktøyoversikten.

I appen kan du:
* legge inn tidspunkter (fast oppholdsplan) for når barnet ditt skal være på AKS
* legge inn faste henteavtaler og henteavtaler som oppstår i løpet av dagen
* legge inn «gå hjem selv» tider
* få pushvarsel om når ditt barn krysses inn/ut av AKS
* alt dette må gjøres innen kl.13.00 for gjeldende dag

Du som foresatt kan selv endre kontaktinformasjonen din i appen (telefonnummer og e-post). Adressen hentes fra folkeregisteret.
Vi vil fortsette å bruke Skolemelding til å sende ut ukeplaner og informasjon om aktiviteter osv.
Her finner du mer informasjon om IST Home-appen: https://isthome.no/skole/
Videoguide: https://ist.guidecloud.se/224.guide
Har du spørsmål, ta gjerne kontakt med oss.

Våre aktiviteter:

Vi legger vekt på at det skal være spennende aktiviteter for alle. Noen aktiviteter pågår daglig, mens andre aktiviteter krever påmelding og går over tid.

På Karlsrud aktivitetsskole har vi en del aktiviteter som skal være læringsstøttende, noen vil være knyttet opp mot skolens temaer/halvårsplaner mens andre aktiviteter vil være læringsstøttende på andre måter, f. eks. lære hvordan man lager mat som kan knyttes opp mot matematikk.

Ukeplan:

Ukeplan for 1.–4. trinn henger på oppslagstavlen på AKS base. Den sendes også på skoleapp.

Klær/skift:

Riktig tøy for å ha det gøy!
Vi er mye ute, uansett vær eller årstid. Det er derfor viktig at elevene har klær og fottøy som passer overens med vær og temperatur. Alle må ha skift på plassen sin. Merk klærne med fullt navn! Alle må ha innesko!

En vanlig AKS dag